נשיכותטוב לדעת במקרים של נשיכה על ידי בעל חי אחר :

התקשרו ל- וטרינר תורן

בין אם חיית המחמד שלך ננשכה על ידי כלב או חתול, במהלך קרב או במהלך משחק מעט אלים, תמיד צריך להראות את הנשיכות לוטרינר מכיוון שהן יכולות להחלים בצורה גרועה ולהיזהם עמוקות.

נשיכות

בפה של בעלי חיים ישנם חיידקים רבים אשר הופכים לפתוגניים כאשר הם מחוסנים לפצע. ללא טיפול מהיר ויעיל נגד זיהום, הזיהום המקומי יכול להתדרדר לספסיס או למורסה מקומית גדולה.

הפצע לא בהכרח יתפר קודם על ידי הוטרינר בכדי להפוך את הטיפול נגד הזיהום ליעיל יותר, גם אם פירושו תפירה בשלב שני, כאשר הפצע הפך לבריא.

מקרה מיוחד: נשיכה של חולדה

הטיפול המקומי זהה ועל בעל החיים שלך להיבדק תוך שעות על ידי הווטרינר שלך. שימו לב גם כי חולדות יכולות להעביר לפטוספירוזיס אליכם ואל חיית המחמד שלכם.
מחלה זו קשה במיוחד אצל כלבים וגורמת לדלקת גסטרואנטריטיס חמורה או הפטונפריטיס. הטיפול בו עדין מאוד. כלבי ציד וכל בעלי החיים הנחשפים למגע עם מכרסמים צריכים להתחסן באופן קבוע כנגד מחלה זו.

מה לעשות מיד במקרים של נשיכות – וטרינר בשבת ?

נקו את הפצע במים וסבון מרסיי ושטפו היטב.
לחטא בתכשיר חיטוי.
מכסים את הפצע בדחיסה סטרילית או לחילופין במטלית נקייה.
תחבוש את הפצע.
בשעות שלאחר מכן, התייעץ עם הוטרינר גם אם הנגע נראה שפיר. נשיכת חתול אינה מרהיבה כאשר זה קרה זה עתה, במקרים רבים רק פצע כואב אך אינו גדול בהרבה מראש סיכה. עם זאת, השיניים חודרות עמוק לבשר. ללא טיפול מיידי זה מוביל למורסות דרמטיות.
אם מזוהה בעל החיים הנושך, בקש מהבעלים להראות לך את רישום החיסון שלו כדי לבדוק את תקפות החיסון נגד כלבת. אם מדובר בחיה משוטטת, הודיעו למשטרה המקומית או לבית העירייה על מנת שניתן יהיה לחפש בה. בהתאם לנסיבות, הווטרינר שלך יגיד לך אם צריך להעמיד את החיה הנושכת תחת פיקוח בריאות כדי להבטיח שהיא לא משתוללת. במקרה של ספק, ובתנאי היחיד שחייתך כבר חוסנה נגד כלבת, יבוצע מאיץ חיסונים.