ממה עוד להיזהר בנוגע לאוכל לכלב שלכם ?וטרינר תורן בשבת

לכל חשש ולכל בעיה, התקשרו לוטרינר חירום בשעות הלילה, שבתות וחגים !!

מוצרי אפיה, בישול ושתיה ותרופות

אלכוהול- לרוב הכלבים לא ירצו לשתות אלכוהול מראש, אך חשוב לדעת כי שתיית משקאות אלכוהוליים ואכילת מאכלים המכילים אלכוהול יכולה לגרום להקאות, שלשולים, פגיעה במערכת העצבים, קושי בנשימה ורעידות. בנוסף גם לחומציות מוגברת בדם, לתרדמת ואף למוות. אין לתת בשום מקרה אלכוהול לכלבים. במידה וישנו חשש כי כלבכם שתה אלכוהול יש לפנות באופן בהול לווטרינר הקרוב למקום מגוריכם.

בצק שמרים ומוצרי אפיה- אכילת בצק שמרים וחומרי אפיה שונים יכולים להזיק לכלב. בצק השמרים יכול לתפוח בתוך מערכת העיכול של הכלב. כתוצאה מכך הבטן של הכלב תתנפח, דבר שיכול להזיק לבריאות הכלב בצורה משמעותית. בנוסף לכך, השמרים מייצרים אתנול וכתוצר לוואי מכך הכלב יכול להשתכר (ראו סעיף אלכוהול).

וטרינר תורן תל אביב

ממתקים- ממתקים המכילים ממתיקים מלאכותיים (כדוגמת קסיליטול) וכן גם מוצרי “דיאט” המכילים תחליפי סוכר יכולים להזיק לכלבכם ולכן יש להישמר מלתת לכלבים לאכול ממתקים כדוגמת מסטיקים, סוכריות וכד’. אכילת מוצרים אלו יכולה לגרור כשל בכד בטווח הרחוק. בטווח הקרוב ניתן לזהות שלשולים, הקאות ועייפות ניכרת.

מלח- לא מומלץ לתת לכלבים חטיפים ומאכלים מלוחים. אכילת מאכלים אלו יכולה לגרום לעודף נתרן בגוף, צימאון והשתנה מוגברים, הקאות, שלשולים, דכאון, רעידות ופרכוסים. במקרה קיצון עודף נתרן יכול לגרום למוות.

שוקולד, קפה, תה ומוצרים הכוללים קפאין- בדומה לאלכוהול, כלבים לרוב לא ימשכו למוצרים הכוללים קפאין. קפאין בכמות גדולה יכולה להיות קטלנית ביותר עבור כלבים – זוהי הרעלה לכל דבר. ניתן לזהות את ההרעלה לפי הסימנים הבאים: היסטריה, חוסר מנוחה, נשימה מוגברת, דפיקות לב, רעד בשרירים,  דימומים ועיוותים שונים.

חשוב לשים לב למוצרים המכילים קפאין: קפה, תה, פולים ועלים של קפה, קקאו, משקאות אנרגיה, שוקולד, משקאות ממותקים כמו קולה.

וטרינר תורן פתח תקווה

אפילו אכילת כמות קטנה ומינורית של שוקולד עלולה לגרום לכלב להרעלת שוקולד המאופיינת בהקאות, שלשולים וצמא מוגבר. בכמויות גדולות עלולות להופיע הפרעות בקצב הלב, רעידות, פרכוסים ואף מוות. במידה וישנו חשש כי כלבכם אכל שוקולד או צרך בצורה כזו או אחרת קפאין יש לפנות באופן בהול לווטרינר הקרוב למקום מגוריכם.

תרופות- אם ההיגיון שלכם אומר לכם שתרופות לבני אדם לא מתאימות לכלבים, אז אתם יכולים לסמוך על ההיגיון הזה. תרופות לבני אדם נועדו לבני אדם ואין כל צורך לתת לכלבים תרופות שאינם מיועדות להם ויכולות להסב להם נזק רב ואף קטלני. במידה וכלבכם זקוק לתרופה, יש לפנות לווטרינר למתן מרשם מתאים. כמו עם ילדים, שמרו את התרופות לשכם הרחק מהישג ידם של הכלבים שלכם