וטרינר תורן תל אביבמכתב למאמץ חתול

מזל טוב, אימצתם גור חתולים חדש . חשוב לדעת, הגור אינו מבין שבחרתם בו ושהחלטתם להעניק לו בית. הוא גור חתולים קטן שנותק ממקום מוכר ועובר למקום זר. אין הוא מבין מה מתרחש ועלול להיות מבולבל ומפוחד. עלינו לעזור לו להסתגל בהדרגה לביתו החדש, תקראו את ה-מכתב למאמץ חתול !.

ההגעה הביתה

לפני שמגיעים הביתה עם חתול חדש, חשוב לסגור חלונות. חתול מפוחד עלול לקפוץ ולברוח גם מקומה גבוהה. היכנסו עם החתול לחדר שקט, פיתחו את כלוב המנשא וחכו בסבלנות. ברגע שהחתול יצא דברו אליו, לטפו והרגיעו אותו. אם הוא אינו יוצא מיד, השאירו את דלת הכלוב פתוחה והניחו לו לצאת ולהתאקלם בקצב שלו. הכינו לחתול מקום נוח להתכרבלות ולמסתור שיקנה תחושת מוגנות, והקפידו על פתח רחב ונגיש. הרחיקו חומרים מסוכנים כמו חומרי ניקוי .

בכל שאלה התקשרו לוט אדום ה וטרינר תורן שלכם במרכז – וטרינר רעננה

לאחר שהחתול נרגע, אפשר להשאיר את דלת החדר פתוחה כדי שהחתול יכיר את ביתו החדש. זכרו! חובה עליכם לסגור חלונות וארונות. אם החתול נראה מבוהל ומבולבל, כדאי להשאיר אותו בחדר הסגור, להניח על ידו מים ומזון ובפינה מרוחקת יותר ארגז חול לעשיית הצרכים. בקרו את החתול מידי פעם, אחרי יום יומיים הוא יתרגל ויתחיל לתקשר איתכם.

מכתב למאמץ חתול​

אם  ברשותכם בית גדול רצוי לא לאפשר לחתול לטייל בכל החדרים. סגרו חדרים וצמצמו את שטח ההיכרות. אסור לאפשר לו יציאה למרפסת פתוחה או לגינה לפחות חודש ימים וגם אז חובה להשגיח עליו. אם החתול  מבוהל מאוד ומתחבא, אל תכריחו אותו לצאת. דברו אליו מידי פעם בקול שקט ומרגיע. השאירו אוכל ואת ארגז החול לצרכים בקרבת מקום המחבוא. אם עברו לפחות שלושה ימים והחתול ממשיך להסתתר, השאירו אוכל בלילה במקום המרוחק ממנו והמשיכו להרחיק בהדרגה את האוכל מידי לילה. אחרי מספר ימים הפסיקו להשאיר אוכל בלילה, השאירו אוכל במקום קבוע אך ורק ביום, החתול ייאלץ לצאת ממקום מחבואו כדי לאכול ויתחיל להסתגל לסביבה בהדרגה. התהליך יכול להמשך מספר שבועות עד שהחתול יתאקלם וירגיש בטוח בביתו החדש.

גור חתולים הוא יצור סקרן שרוצה לבדוק כל דבר

וודאו שביתכם אינו מסוכן עבור הגור הקטן, מנעו נגישות לרעלים כמו חומרי ניקוי, לסכנת התחשמלות, לחלונות פתוחים או למעקה שניתן לטפס עליו וכד'. עדיף לא לאפשר לגור להסתובב בכל הבית, מתחת לגיל 3 חודשים יש להשאיר את הגור בחדר סגור ולהרגיל אותו לשאר חדרי הבית בהשגחתכם ובהדרגה. יש למנוע מהגור לצאת מן הבית ולדאוג לסגור מגרות, דלתות וחלונות.