וטרינר חירום

בכל שנה מטפלים וטרינרי החירום של וט אדום בגורים חולים אשר בעליהם לא חיסנו אותם.וטרינר תורן - וטרינר חירום

הטיפול לעיתים ארוך, יקר והיה ניתן למניעה ע"י חיסון פשוט.

מחלת הפרוו – וטרינר חירום

מחלת הפרוו היא דלקת מעיים ויראלית חריפה המופיעה בבת אחת אצל כלבים, בעיקר גורי כלבים היכולה ללא טיפול רפואי לגרום למוות מהיר.

מקור ההדבקה הוא אכילת צואה נגועה של כלב אחר או כל חומר אחר הנגוע ברסיסי צואה, כמו דשא, עלים וכד'. וכידוע גורי כלבים אוהבים לאכול וללקק כל דבר.

תקופת הדגירה היא חמישה עד אחד עשר ימים.

במקרה מחלת הפרוו – וטרינר חירום של וט אדום יגיע לביתכם במהירות האפשרית.

אחרי אכילת הצואה הנגועה הוירוס הורס את תאי המעי וכתוצאה מכך הכלב אינו מסוגל לאכול ולשתות, סובל מכאבי בטן חזקים, רעב וצמא. מוות מתרחש כתוצאה מהתייבשות: הקאות, שלשולים ואי יכולת המעי לספוג נוזלים ומזון, חוסר איזון במינרלים, שוק וזיהום חיידקי משני.

דלקת מעיים, שלשולים לעיתים דמיים, הקאות, אנורקסיה (חוסר רצון לאכול), חוסר רצון לשתות, חולשה,אפטיות והתייבשות הם סימניה הקליניים של המחלה.

טיפול: מתן טיפול רפואי הינו דחוף ביותר. ככל שהטיפול יינתן מוקדם יותר, כך גדלים סיכויי ההחלמה. למניעת התייבשות ניתנות לכלב מנות נוזלים עם מינרלים (אינפוזיות). ניתנת תרופה נוגדת הקאות במקרה הצורך. אנטיביוטיקה בזריקות ניתנת למניעת זיהום משני. מתן אנטיביוטיקה דרך הפה אינו יעיל. במקרים קשים ניתנים מינרלים בריכוז גבוה יותר ואף טיפולים נוספים.

מניעה: חיסון!! חיסון הניתן לגורים בזמן ברוב המקרים ימנע את המחלה. לעיתים נדירות יגיע כלב חולה שחוסן בעבר. בבית בו יש מספר כלבים, יש לבודד את הכלבים החולים.

לא לשכוח שמדובר במקרה חירום וטרינרי ושכדאי להתקשר אלינו ישירות כשרואים סימנים ראשונים שדיברנו עליהם !!