אוכל לכלבים מה אסור לכלבים לאכול ? חוש הריח זהו החוש החד ביותר אצל כלבים. בכל פעם שאתם מתיישבים לאכול או אפילו מקלפים גזר במטבח, החבר הפרוותי רוצה ביס. אז איך תדעו מהם המאכלים שמותר לכלבים לאכול? או חשוב מכך, מהם המאכלים שמהם כלבים חייבים להימנע? למזלכם כולנו ב-וט אדום חברים טובים ולכן איגדנו עבורכם את כל המאכלים שאסור לכלבים לאכול.

מה אסור לכלבים לאכול:

ירקות:

אגוזים, שקדים ואגוזי מקדמיה- אגוזים, כולל שקדים , אגוזים ברזילאיים ופקאנים מכילים כמויות גדולות של שמנים ושומנים שיכולים לגרום לשלשולים והקאות ואף לדלקת חריפה  (פנקראטיטיס). אגוזי מקדמיה בפרט עלולים לגרום לחולשה, דיכאון, הקאות, רעידות ואף היפותרמיה אצל כלבים. לרוב, הסימנים מופיעים בתוך 12 שעות מרגע הבליעה ויכולים להימשך עד 48 שעות בלבלב.

וטרינר תורן פתח תקווה

אספרגוס- למעשה ירק זה אינו רעיל עבור כלבים, אך אכילתו מסוכנת כיוון שאספרגוס עשוי לפצוע את הפה והבטן של הכלב והוא אינו נעים לאכילה עבורו.

בצל ושום- בצל לסוגיו ושום עלולים לגרום לגירוי במערכת העיכול ונזק לתאי הדם האדומים של הכלבים. אכילת בצל ושום בקרב כלבים יכולה להרעיל אותם ויש למנוע באופן מוחלט אכילה של בצל ושום. רעילות מאובחנת לרוב בהתנהגות הכלב- הכלב יהיה היסטרי ולא שקט. הרעלה שכזו ניתן לזהות על ידי בדיקה רפואית של וטרינר חירום שלכם.

במקרה שבו כלבכם האהוב אכל בצל או שום יש לפנות ישירות ל – וטרינר תורן.

עגבנייה- לא כל חלקי העגבנייה רעילים לכלבים, אך יש להימנע מלתת את הירוק למאכל. חלקה האדום של העגבנייה אינו מזיק לכלבים, אך חלקיה הירוקים מכילים חומר בשם סולנין מזיק לבריאות הכלב. כיוון שלא ניתן להפריד באופן מוחלט, יש להימנע לחלוטין לתת לכלבכם עגבנייה.

תפוחי אדמה- דומה לעגבנייה, גם בחלקם הירוק של תפוחי האדמה קליפות תפוחי האדמה מצוי סולנין. בנוסף, יש להימנע לחלוטין מלתת תפוחי אדמה שאינם מבושלים לכלבים.

פירות:

אבוקדו- אבוקדו הינו פרי שומני מאוד והוא מכיל חומר שנקרא “פרסין” שכמויות גדולות ממנו עלולות להיות רעילות אצל כלבים. חומר הפרסין נמצא בעלי האבוקדו וגם בזרעים, בקליפה ובאבוקדו עצמו. על כן יש להרחיק כלבים מאבוקדו לחלוטין.

אפרסק, משמש, אפרסמון ושזיף- החלקים הבעייתיים עבור כלבים בפירות אלו הם הליבה ובה גם הזרעים והגרעינים.

ענבים וצימוקים- ענבים וצימוקים עלולים לגרום לכשל בכליות הכלבים ויש להימנע מהם לחלוטין. חשוב לציין כי אפילו מנה קטנה עלולה להסב נזק. ניתן לזהות לפי הקאות של הכלב מהווה סימן מוקדם. עלול לגרום לדיכאון וחולשה אצל כלבים.

פירות הדר- גבעולים, עלים, קליפות, פירות וזרעים של פירות הדר מכילים כמויות משתנות של חומצת לימון ושמנים אתריים שבאפשרותם לגרום לגירוי ואף דיכאון במערכת העצבים המרכזית, על כן יש להימנע מלתת את הפירות לכלבים במינונים גבוהים ואילו במינונים נמוכים, כגון אכילת הפרי בלבד, יכולים לגרום לקלקול קיבה קל.

קוקוס ושמן קוקוס- במקרה של אכילת קוקוס מעובד (קוקוס מיובש, מוצרי חלב ושמן קוקוס) בכמויות קטנות, לא צפוי נזק לכלבך. במקרה של אכילת קוקוס טרי, האכילה עלולה לגרום לכאבי בטן חזקים צואה רכה ושלשולים בגלל השמנים הרבים שיש בפרי הטרי. בנוסף, מי הקוקוס מכילים אשלגן רב בכמות שאינה טובה לכלבים. לכן אנחנו ממליצים למנוע קוקוס מכלבכם עד כמה שאפשר.

מן החי:

ביצי חיות- למרות שישנם אנשים שמעדיפים להאכיל את הכלבים שלהם במזון נא, אנחנו מזהירים ממתן ביצים שאינן מבושלות לכלבים.

דגים נאים ובשר נא- בדגים מסוימים יכולים להימצא טפילים הגורמים למחלות אצל כלבים אשר התסמינים הם בלוטות לימפה נפוחות, חום, רעידות, שלשולים והקאות.

חלב ומוצריו- לכלבים אין כמות גדולה של אנזימים מפרקי חלב ומוצריו בגוף. כתוצאה מכך, כאשר כלבים אוכלים חלב ומוצריו (כגון שמנת, חמאה, יוגורט, גבינה וכד’) הם יכולים לסבול משלשולים ובעיות בעיכול.

עצמות- בניגוד לטענה הרווחת שמותר לתת לכלבים עצמות, כדאי דווקא להימנע מכך- אלא אם אלו עצמות מיוחדות לכלבים. הסיבה נעוצה בכך שהעצמות, בעיקר עצמות עוף, נוטות להישבר לחלקים קטנים שעשויים לפצוע את הכלבים בעת האכילה וגם לחנק, קרע במערכת העיכול ואף לחסימת מעיים.

שומן ומזון מטוגן- שומן רב אינו בריא לכלבים, שכן גם אכילת שומן אצל כלבים יכול לגרום לדלקת בלבלב.