טיפול נגד פרעושים וקרציותוטרינר תורן

פרעושים וקרציות הינם טפילים מוצצי דם, נגיעות רבה בהם יכולה להביא במקרים מסוימים ובפרט בכלבלב צעיר למצב של אנמיה (חוסר דם) ואי נוחות רבה אך זו לא הסכנה היחידה, החברה הזעירים הללו אחראים למגוון צרות נוספות וכלל לא סימפטיות.

קרציות יכולות להעביר בזמן מציצת הדם מספר סוגים של טפילי דם הגורמים למחלות קשות כגון “קדחת קרציות”, פרעושים נושאים במערכת העיכול שלהם ביצים של תולעי מעיים, במידה והכלב מתגרד בולע פרעוש שבו ביצי תולעים, בוקעות האחרונות במעי הכלב ומרגע זה הוא נגוע בתולעי מעיים. ואם כל הצרות הללו לא מספיקות מסתבר שכלבים רבים אלרגיים לרוק שמפריש הפרעוש בזמן העקיצה, בכלבים רגישים מספיקה עקיצה בודדת על מנת לעורר תחושה חזקה של גרוד באזורים שונים בגוף הכלב המסכן מגרד עצמו עד זוב דם.
בגלל כל “המעלות” הללו חשוב להקפיד לטפל באופן קבוע בתכשירים נגד פרעושים וקרציות.

צריכים וטרינר תורן ?

טיפול נגד פרעושים הוא טיפות נספגות דרך העור, את הטיפות יש לשים פעם בחודש (ואף פעם בשלושה שבועות אצל כלבים רגישים), כדאי לטפטף אותן על העורף שם הכלב לא יכול להגיע וללקק את התכשיר. ניתן גם להשתמש בספרי נגד פרעושים ותמיד כדאי לנקות ולרסס את המצע עליו שוכב הכלב בתכשיר כנגד פרעושים, גם זאת אחת לחודש.

טיפול נגד קרציות יכול להתבצע ע”י שימוש בטיפות אחת לחודש, או ע”י שימוש בקולר דוחה קרציות היעיל לפרק זמן של כחצי שנה. חשוב לזכור, במידה ורחצנו את הכלב או היינו איתו בים, חלק מהחומר קוטל הטפילים הנמצא בקולר נשטף, ולכן יעילותו פוחתת. ולכן מומלץ להסיר את הקולר אם ידוע כי הכלב עומד להירטב ולהשיבו רק לאחר שהכלב התייבש לגמרי.

בכל מקרה גם אם מדובר בפרעושים וגם כשמדובר בקרציות חשוב להבין כי הטיפול במטרדים אלו חייב להיות משולב – טיפול בבעל החיים יחד עם טיפול בסביבה.
הטיפול הסביבתי כולל שאיבות של שטיחים, מזרונים וספות פעם בשבוע, וכיבוס המצעים אם יש אפשרות. לעיתים העומס הסביבתי כה גדול שיש צורך בהדברה מקצועית. אך אנא פנו למדביר מנוסה עם רישיון, חלק מחומרי ההדברה עלולים לגרום להרעלה לחיות המחמד שלנו.

רוב סוגי התכשירים בטוחים לשימוש כבר מגיל שבעה שבועות, הקולרים בטוחים לשימוש מגיל מאוחר יותר. לגבי הסוגים והשמות השונים של התכשירים ניתן להתייעץ עם צוות וט-אדום.
חשוב לשים לב !! לא כל תכשיר לכלבים מתאים גם לחתולים, חלקם אף רעילים מאד לחתולים לכן תמיד כדאי לקרוא את הוראות השימוש שעל תכשיר או להתייעץ עם וטרינר.

טיפול נגד פרעושים וקרציות זה חשוב !!