כלבת

וטרינר תורן

כלבת

העצות של וטרינר תורן :

כלבת היא מחלה מסוכנת הפוגעת לא רק בכלבים, אלא ביונקים מכל סוג, כולל בני האדם. זוהי מחלה ויראלית המועברת מבעל חיים הנגוע בכלבת על ידי נשיכה לרוב, אך גם עלולה לעבור באמצעות שריטה.

מחפשים וטרינר חירום תל אביב ?

וטרינר חירום רעננה או וטרינר חירום הרצליה ?

וירוס הכלבת פוגע במערכת העצבים של החיה הנגועה, וגורמת לשלל תסמינים קשים שבמאה אחוז מהמקרים נגמרים במוות בטרם עת.

על מנת להימנע מהכלבת, חשוב לחסן את כלבכם אחת לשנה אצל הוטרינר המטפל או הוטרינר הרשותי באזורכם. בנוסף, אם אתם גרים באזור בו מסתובבות חיות בר כמו תנים ושועלים, מומלץ לא לתת לכלבכם לשוטט לבדו מחשש שינשך ויחלה

במקרה וקרה משהו עם הכלב, אם אתם לא יודעים איפה הכלב היה זמן מה ויש לכם חשש הרימו את הטלפון לוט אדום כי זה יכול להיות מקרה חירום.

הימנעות מהידבקות במחלת הכלבת לבני אדם:

חשוב להקפיד על הכללים הבאים:

כלבים, עטלפים ויונקים אחרים, עלולים להעביר את המחלה באמצעות נשיכה או שריטה, ולעיתים נדירות גם במגע בפרווה. יש להימנע מכל מגע עם בעל חיים שאינו מוכר. יש להימנע מכניסה למערות שעלולים להיות בהן עטלפים.
אין לגעת בנבלות.
אין לשחק או להאכיל קופים (מנהג נפוץ בתאילנד).
במידה וננשכת או נפגעת מבעל חיים בלתי מוכר, יש לשטוף היטב את המקום הנגוע במים וסבון למשך 15 דקות. בהמשך יש לפנות במהירות לשלטונות הבריאות המקומיים לקבלת חיסון.
במידה ותכננת מראש להיות מעורב בטיפול בחיות, או שמסלול טיולך כרוך בשהות ממושכת באזורים בהם אין נגישות לטיפול רפואי, יש ליידע את הרופא בארץ שכן יתכן ועליך לקבל חיסון למניעת כלבת טרם נסיעתך.