איך תדעו שהכלב חולה?איך תדעו שהכלב שלכם חולה?

כיוון שאתם מכירים את בעלי החיים שלכם בצורה הטובה ביותר אז אתם תהיו הראשונים שתבחינו בהתנהגות חריגה. לכן ריכזנו עבורכם את רשימת התסמינים מהם אסור להתעלם וכאשר מופיעים יש לפנות ל-וטרינר חירום של וט-אדום בהקדם!

הופעת סימנים כמו ניסיונות חוזרים לתת שתן, אי נעימות במתן שתן, והופעת דם בשתן יכולים לנבוע ממגוון רב של גורמים. החל בדלקת בדרכי שתן וכלה בחסימת שתן שללא טיפול יכולה להוביל בסופו של דבר .גם למוות. אם מופיעים סימנים כאלה מומלץ ליצור קשר עם וטרינר החירום של וט אדום

אז איך תדעו שהכלב חולה

  • איבוד תיאבון או הפסקת אכילה– איבוד תיאבון אצל הכלב שלנו יכול לנבוע מסיבות רבות ומגוונות ובדרך ככל הוא בין הסימנים הראשונים שיופיעו במצב של מחלה.
  • אפאטיה, תשישות או חולשה- מתבטאת באדישות, תגובה ירודה לגירויים מהנורמלי (קריאה בשמו, רעשים, ריחות, מגע). אם האפאטיות נמשכת מעבר ליממה אין להתעלם מכך גם אם אין סימן אחר בנוסף.
  • שלשולים/הקאות- גם במקרה הזה הסימנים הללו יכולים לנבוע ממגוון רחב של מחלות או מצבים רפואיים הקשורים למערכת העיכול או מערכות אחרות המשפעות על מערכת העיכול.
  • הקאות לא פרודוקטיביות– ניסיונות הקאה תכופים ללא הצלחה וללא יציאת תוכן יכולים להעיד על מצב של היפוך קיבה (GDV). מצב זה הינו מצב חירום מסכן חיים הדורש פניה מיידית לוטרינר.
  • התמוטטות או התעלפות– מצב שבו הכלב אינו מסוגל לעמוד על רגליו, בחלק מהמקרים הכלב חוזר לעצמו במהרה ובמקרים אחרים לוקח לו זמן מה להתאושש. כל מקרה של התמוטטות או חולשה הוא סיבה טובה לפנות לוטרינר במיידית.
  • הופעת עווית- עווית הינה שם כללי להופעה מגוונת של סימנים עצביים. בשפת ה"עם" היא מכונה אפילפסיה (למרות שגם אפילפסיה הינה סוג של עווית, אך לא כל עווית הינה אפילפסיה).
  • קשיי נשימה – יש להבדיל מתהליך של הלחתה (כלב רגוע ושמח נושם בפה פתוח עם לשון בחוץ) לבין מצוקה נשימתית (כלב שנושם עם הבטן, עומד חסר שקט עם רגליים קדמיות מפושקות, ירידה בתגובה לבעלים, כחלון או חיוורון ריריות).
  • התנהגות שונה מהרגיל של הכלב לדוגמא, הסתגרות, רתיעה ממגע, תוקפנות יתר, חוסר מנוחה ועוד יכולים לנבוע ממצב של חולי. לכן, גם אם אין סימנים נוספים מלבד ההתנהגות מומלץ ליצור קשר עם הוטרינר על מנת לוודא שלא עומד מאחורי זה גורם בריאותי כלשהו.

אם יש ספק אין ספק. זכרו, אנו עומדים לעזור לחיית המחמד שלכם ולכם לעמוד ולעבור כל מצב חירום או רפואי קיים או מתפתח בעזרת צוות רופאים מיומן אצלכם הביתה בכל גוש דן. לפיכך, בכל ספק אל תהססו וצרו קשר מיידית עם וט אדום בטלפון. במקרה הצורך נוכל להתחיל את הטיפול בכל שעה ובכל תנאי.

VETOADOM